Ca startup, angajații tăi sunt cea mai importantă investiție pe care o faci. Calitatea talentului ar trebui nu doar angajată, ci și păstrată în companie. Iar acesta poate fi un factor determinant când vine vorba despre succesul startup-urilor. Nu toți fondatorii unei companii au experiență în domeniu recrutării. Din cauza acestei lacune, apar greșelile de angajare pe care le fac startup-urile. Iată câteva dintre acestea!

Care sunt greșelile de angajare pe care le fac startup-urile?

1. Nu este cunoscută și înțeleasă misiunea companiei

Fondatorul are o idee destul de cară cu privire la obiectivele sale și la traseul afacerii sale. Cu toate acestea, s-ar putea să fie complicat de pus pe hârtie. Este posibil să fie omise valorile dorite de la o echipă. Iar în momentul în care vrei să mărești echipa dintr-o companie, misiunea și valorile sunt unele dintre cele mai importante aspecte în recrutare. Trebuie să îți dai seama dacă un anumit candidat se potrivește în echipă, iar candidații să decidă dacă se pot integra sau nu. Dacă stabilești misiunea și valorile de la început, orice potențial angajat va înțelege direcția în care vrei să meargă compania. În acest fel, vei avea o echipă ai cărei membri lucrează împreună cu același scop.

2. Nu sunt angajați specialiști

La început de drum, fondatorii se ocupă de mai multe departamente. Dar acest lucru nu înseană că trebuie să angajeze persoane care fac același luru. Poate că managerul de vânzări trebuie să lucreze mai mult cu managerul de marketing. Dar dacă angajezi generaliști în ideea că vor putea conduce mai multe departamente, riști să ajungi să ai angajați care sunt medii la mai multe lucruri, dar nu excelează într-un domeniu anume. Pe măsură ce startup-urile se dezvoltă, acești membri ai echipei nu mai sunt la fel de utili, având în vedere că începi să formezi echipe de specialiști.

Atunci când faci angajări într-un startup, este important să îți dai seama de ce abilități ai nevoie. Și să angajezi persoana care le are.

3. Sunt ocupate prea repede pozițiile disponibile

Totul pare a merge bine, clienții încep să fie din ce în ce mai numeroși, iar afacerea se dezvoltă. Însă presiunea pusă pe membrii echipei crește. De aceea, începi să recrutezi imediat. Însă nu trebuie să te grăbești. Trebuie să te asiguri că potențialii angajați au abilitățile potrivite și o viziune care se potrivește culturii companiei. Dacă omiți aceste criterii, vei avea probleme, când ar trebui să ai o echipă care să definească imaginea companiei.