Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Companii

Sondaj

 
Nu ai aplicat pana acum pe buzzjob pentru ca:
 Vrei doar sa afli ce se cauta pe piata muncii
 Anuntul apare si pe alte site-uri
 Preferi sa contactezi direct compania
 Preferi sa trimiti un e-mail recrutorului
 Nu ai gasit inca job-ul potrivit
 Cerintele depasesc nivelul tau de experienta
 Vrei doar sa afli ce se cauta pe piata muncii
 Anuntul apare si pe alte site-uri
 Preferi sa contactezi direct compania
 Preferi sa trimiti un e-mail recrutorului
 Nu ai gasit inca job-ul potrivit
 Cerintele depasesc nivelul tau de experienta

Cum să gândești eficient o campanie online?

Postat: 2015-11-25

BRIEF:
Promovarea online a campaniei „Îți plaaace să câștigi cu Bucegi” cu focus pe creșterea vânzărilor.
În același timp, platforma
de comunicare a brandului Bucegi a căpătat o nouă înfățișare și a fost nevoie ca schimbarea să ajungă la cât mai mulți consumatori (notorietate). Campania s-a desfășurat în perioada 18 mai – 31 iulie 2015 și a beneficiat de următoarele medii de promovare: TV, Online şi Radio. Să ne întoarcem la partea de digital advertising, la strategie, gândirea planului de media și implementarea lui.Rezultatul efortului depus de către agenția de creație se regăsește pe site-ul campaniei www.patebucegi.ro.
 

STRATEGIE:

PASUL 1: Alegerea mixului optim de promovare 
 
Ai observat că lipsește ceva din brief? Ah, nu? Mai încearcă o dată! Aici chiar ar trebui să te ajute ultimul curs de marketing, comunicare sau strategie la care ai fost. Încă nu îți dai seama? Ei, bine lipsește publicul țintă. Nu poți începe niciun plan de promovare (în general și mai ales online!!) fără a ști cui vrei să te adresezi. Promovarea Bucegi a fost gândită pentru publicul urban. Am optat pentru un mix de promovare format din Facebook, Google, YouTube, site-uri de entertainment, știri și lifestyle feminin. Bineînțeles, cu re-marketing. Nu o să îți spun chiar tot. Te voi lăsa pe tine să te descoperi cum e cu re-marketing-ul.

PASUL 2: Gândirea planului de media

Nu pleca la drum doar cu publicul din brief, nici măcar cu publicul pe care lucrează
colegii tăi din creație. De ce? Pentru că tu o să ai nevoie exact de publicul care accesează online-ul cel mai des, de internauți. O campanie de digital media eficientă
pornește din start cu filtrarea audienței în funcție de public. Atunci când gândești
planul de media trebuie să ai în vedere: caracteristicile demografice ale audienței,
preferințele de conținut ale audienței, alte interese (exemplu: „Mă duc zilnic în Kaufland” mă interesează oamenii care se duc zilnic în Kaufland pentru că acolo se vinde și pateul Bucegi), obiceiurile de consum media. Obiectivele din brief se traduc în obiective de media. De exemplu, în cazul campaniei mele principalul obiectiv a fost de generare reach şi creştere vânzări.

De multe ori, specialistul în digital media se poate afla în ipostaza de a propune formate publicitare online. Nu am așteptat niciodată ca totul să vină de la creație în materie de tipuri de materiale publicitare online. Nu uita că tu urmează să implementezi campania pe care o gândești! Și că nu este suficient un mix optim, ci este nevoie și de un vizual „catchy”. În cazul campaniei coordonate de mine, am beneficiat de branding de site, billboards, bannere standard și pre-roll-uri. Da, știu! Nu îți sună cunoscute denumirile. Nici eu nu le-am învățat în facultate. Însă, îți dau share la următorul pont: înainte de prima ta campanie de digital advertising vizitează www.iab.net și www.sati.ro. Te scutește de mult research!

PASUL3: Implementarea și optimizarea promovării

Dacă te gândești că ai urcat banner-ele într-un adserver și ai plecat liniștit în concediu, nu ești potrivit pentru jobul meu. Un specialist pe digital media are tot timpul gândite scenarii pentru optimizarea campaniei. În cazul Bucegi, canale media ca Google & Facebook au avut un aport major în generarea de trafic și conversii pe website, în timp ce componenta de ReMarketing a consolidat rata de întoarcere pe platformă și a maximizat numărul de conversii. Extinderea campaniei TV pe online a reprezentat ultima piesă din mix și chiar dacă obiectivul principal a fost de notorietate, Youtube s-a dovedit a fi o unealtă eficientă, cu o rată de conversie peste medie. Așa că dacă știi că o campanie de care te ocupi are un spot TV, nu fi zgârcit, dă-l și pe YouTube!

Din punct de vedere strategic, un rol foarte important l-au avut acțiunile de măsurare a eficienței fiecărui canal, dar și optimizarea acestora pentru maximizarea conversiilor. Cum să optimizezi când nu îți dai seama unde? Un scenariu de optimizare a fost oprirea din difuzare a unor segmente de audiență sau chiar tactici cu eficiență scăzută, activarea canalelor alternative/de rezervă, dar și schimbarea materialelor de promovare (bannere). Pentru menținerea unui nivel înalt de interacțiune cu audiența vizată, materialele de comunicare au fost schimbate în a doua jumătate a campaniei, lucru ce a îmbunătățit rata de click cu peste 25%. Rezultatele intermediare au fost conform așteptărilor inițiale, așadar mixul de canale nu a fost modificat.

PASUL4: Raportul de campanie sau cum să comunici rezultatele pe înțelesul clientului

Partea de raportare este un alt element important dintr-o strategie de succes. Activitatea are ca rol conturarea unor informații și concluzii care vor contribui la optimizarea unei viitoare campanii (și mai eficientă). Mi se întâmplă de multe ori, când sunt implicat în partea de raportare, ca cifrele rezultate să îmi dezvăluie obiective noi pentru campania viitoare.

În funcție de natura campaniei, raportarea rezultatelor se desfășoară cu o frecvență lunară, săptămânală sau chiar zilnică. În cazul nostru, activitatea de raportare a fost realizată cu o frecvență zilnică în prima săptămână de campanie. Încetul cu încetul s-a trecut la o raportare săptămânală, reducându-se frecvența activității.

Realizarea raportului are mai multe faze. Prima fază presupune o analiză internă din care ne reies concluzii, dar și sugestiile de optimizare ce vor fi trimise echipei de
marketing a clientului. Nu este obligatoriu ca fiecare raportare să includă propuneri de optimizare. Mereu am fost de părere că trebuie să fim conștienți unde ne aflăm cu o campanie și să nu facem exces de zel.

Din punctul de vedere al structurii, un raport analizează mai mulți indicatori standard precum afișări, număr de click-uri, rată de click, reach, conversii și alți indicatori specifici unui canal media. De exemplu, pentru componenta video (YouTube Ads) am analizat numărul de vizualizări generate și rata de vizualizare. Pentru Facebook Ads ne-a interesat scorul de relevanță. Fiecare raport de media trebuie să includă indicatorii din funnel-ul structurat în etapa de strategie, și mențiuni legate de ceea ce s-a planificat și unde ne situăm în momentul raportării.

Conceperea unui raport fără softurile de media este imposibilă! Dincolo de partea de planning și de strategie, care intuiesc de pe acum că îți va plăcea cel mai mult, dexteritatea în folosirea unor softuri în viitorul tău job este obligatorie. Toate informațiile dintr-un raport sunt generate cu ajutorul unor platforme specializate în centralizarea rezultatelor campaniilor de publicitate online. Facebook sau Google au propriile interfețe de raportare, astfel încât informațiile să poată fi exportate cu ușurință. Chiar ți se pun la dispoziție nenumărate posibilități de filtrare a informației înainte de export. Pentru celelalte formate publicitare folosite în campanie (ex: billboards, prezență în articole) am folosit propria noastră interfață (adserver) și am comparat rezultatele cu cele din interfața fiecărui publisher.

SKILLS:

Și mie mi se păreau interesante și cool unele joburi când le vedeam descrise de alții. Pentru cei care vor să înceapă o carieră în digital media le recomand să dea dovadă de pragmatism în fiecare zi. Chiar dacă ai o experiență anterioară în vânzări, negociere sau strategie, în marketingul online vei lucra foarte mult cu oameni, dar altfel decât ai făcut-o până acum. În aceeași măsură, „vei face cunoștiință și cu multă tehnologie”. Capacitatea de ascultare și de înțelegere a nevoilor unui client, abordarea corectă a publisher-ilor și consolidarea relațiilor cu aceștia sunt primele calități de care ar trebui să dai dovadă. O atenție deosebită trebuie să o ai la zona de time management și la cuantificarea corectă a efortului pe care îl vei depune. Media it’s back and forth! Nu ai de împăcat și capra și varza, ai de împăcat strategia de comunicare a clientului, standardele agenției în care vei lucra, posibilitățile și oportunitățile mediului online, precum și limitările în implementarea campaniei. 

Vă urez succes! :)

REZULTATE
Peste 8.500.000 afișări livrate
Rata de click de 2.65% pe Facebook
Rata de conversie medie de 12%
Remarketing cu o rată de conversie de peste 20% 

                                     Dragoș Andronache, Digital Strategy Manager, United Media 

Sursa: great|Co. - Business stories since 2010
Un proiect marca Inspire Group

Vezi toate noutățile