Fresh from the Press

timp liber

Unde mâncăm în București ca studenți?

Studenția este o perioadă ciudată în viața unui tânăr. Sunt deja adult? Sunt încă adolescent? Nici tu nu mai știi ce ești de fapt.

Studenția reprezintă startul vieții de adult. Clipele în care învățăm să ne gătim singuri, să facem cam cam totul singuri. Dar nu doar atât… de cele mai multe ori, este momentul în care începem să ne câștigăm singuri venitul. Și e greu. E greu să fii student care se întreține singur și care vrea să și iasă în oraș cu prietenii.

De aceea, astăzi venim cu câteva recomandări de locuri unde poți ieși să mănânci cu prietenii și să îți mai și rămână bani.

P.S.: am ales locuri cât mai diferite, pentru toate gusturile.

  1. Simbio (Strada Negustori, nr. 26)

Nu doar că este un loc unde mâncare te face să te lingi pe degete, dar atmosfera și decorul… te lasă cu gură căscată. În perioada caldă a anului, aceștia au o terasă deschisă în spate, care te face să uiți de toate problemele și să te bucuri de natura care înconjoară și, parcă, învie totul. Nici iarna decorul nu lasă de dorit. Design-ul din interior îmbină elemente de decor vechi, cu cele noi, într-un mod atât de creativ. Sobele de teracotă și parchetul vechi se îmbină cu mesele și scaunele moderne, într-o casă din secolul XX.

Nici meniul nu se lasă mai prejos. Simbio oferă o experiență culinară de neuitat. Și cel mai tare lucru este că în fiecare zi ai “meniul zilei”, la un preț numai bun pentru studenți.

P.S.: există și varianta pentru vegetarieni, how cool is that?

 

Sursa foto: impresio.ro/simbio-kitchen-bar

 

  1. Manasia (Strada Stelea Spătarul 13)

Un loc boem într-o… fostă secție de poliție. Manasia este un loc fain unde poți ieși cu prietenii să asculți muzică, să bei ceva sau să mănânci. Curtea este super liniștită, cu multă verdeată și luminițe, un loc potrivit pentru a-ți bea cafeaua de dimineața… sau paharul de seară. 😀

Și aici găsești “meniul zilei”, cu diverse preparate (chiar și pentru vegetarieni).

 

Sursa foto: facebook.com/manasiahub

 

  1. Caru’ cu bere (Strada Stavropoleos 5)

Imediat cum intri aici, simți cum te-ai întors mulți ani în trecut, în perioada în care femeile purtau corsete și rochii care mai de care mai elegante. Caru’ cu bere este un loc elegant, o clădire în stil neogotic, plină de vitralii, mozaicuri și picture care mai de care mai fascinante. Un loc plin de istorie… dar și delicios!

Ca student, beneficiezi de un meniu special și prețurile sunt gândite fix pentru bugetul studenților.

 

Sursa foto: carucubere.ro

 

  1. Upstairs Rooftop (Strada Sevastopol 24)

Să vă mai spunem despre priveliște sau v-ați convins singuri că e superbă? Aflat în inima Bucureștiului, Upstairs este o locație modernă, plină de culori, dar unde nici mâncarea nu se lasă mai prejos! În timpul săptămânii, la prânz, ai reducere de 30% la toate preparatele lor, deci e un moment numai bun pentru a degusta cât mai multe feluri.

 

Sursa foto: facebook.com/upstairsrooftop

 

  1. J’ai Bistrot (Calea Griviței, nr. 55)

O grădină boemă, unde cu siguranță te vei relaxa și te vei simți în largul tău. E locul perfect unde îți poți petrece o zi călduroasă de varp cu prietenii, pentru a povesti. Multă verdeață, luminițe, combo-ul perfect pentru relaxare. Vestea bună este că și aici există un meniu special pentru studenți la prânz. 😀

 

Sursa foto: facebook.com/JaiBistrotBucuresti

 

Sperăm că ți-au fost de ajutor recomandările noastre și așteptăm să ne spui cum a fost și ce ai mâncat! :p

Iulia Godeanu – PR Assistant Inspire Group

cariera

De ce să faci voluntariat și să participi la evenimente în studenție?

Să fii proaspăt student poate fi greu și uneori vine la pachet cu multă confuzie. Ce vreau să fac? Cum fac asta? Cum pot ajunge acolo? Multe întrebări, puține răspunsuri.

Studenția este o parte importantă din viața unui tânăr. Aceasta reprezintă atât o oportunitate de dezvoltare, cât și de distracție. Aproape peste tot este nevoie de experiență și, fiind la început de drum, întrebarea comună este: “cum o putem dobândi?”

Noi venim către tine cu două recomandări (testate de noi): voluntariatul și participarea la evenimente sau proiecte, menite să contribuie la dezvoltarea studenților.

Voluntariatul îmbină utilul cu plăcutul, este o oportunitate atât de dezvoltare personală, cât și profesională. Aceștia sunt anii în care poți încerca, poți vedea care domeniu te atrage mai mult sau ce industrie. Poți face ce vrei și te poți dezvolta în orice direcție. Business, protejarea mediului, salvarea animalelor, lucrul cu copiii, diversitatea culturală… și multe altele.

Studenția îți oferă multe beneficii pe partea de voluntariat. Poți căuta un ONG care activează într-un domeniu de care ești pasionat sau care luptă pentru o cauză în care tu crezi. Ulterior, totul va veni de la sine. Va trece timpul și nici nu vei simți că te-ai schimbat, dar când te vei uita în urmă, vei vedea ce mult ai evoluat.

Voluntariatul este despre empatie, despre dorința de a ajuta și a te dezvolta. Voluntariatul îți oferă toate resursele pentru a înflori frumos.

Dacă ești student și vrei să aprofundezi mai mult ceea ce înveți la facultate, poți intra într-o organziație studențească. Acolo poți pune în practică lucrurile pe care le inveți și poți avea un prim contact cu domeniul pe care-l studiezi. De asemenea, asociațiile studențești sunt axate pe dezvoltarea membrilor, de aceea oferă multe workshop-uri pentru asta.

Participarea la evenimente și proiecte reprezintă tot o parte importantă pentru dezvoltarea studenților, pentru că, de obicei, în cadrul acestor evenimente, se discută teme de actualitate pentru aceștia și sunt abordate probleme de care se lovesc mereu în căutarea unui job.
Datorită acestor evenimente, nu numai că pot auzi păreri și sfaturi de la angajatori, dar pot lua contact direct cu aceștia. Pentru un tânăr student, aflat la început de drum și care nu a prea interacționat cu angajatori, este o oportunitate perfectă de a înțelege mai bine ce presupune un interviu, un job și ce este căutat acum de companii.

Implicarea unui student în diferite activități este un pas esențial în evoluția sa. Nu rata oportunitățile care-ți apar în anii studenției, ți-ar putea deschide multe drumuri! 😊

Iulia Godeanu – PR Assistant Inspire Group

cariera

De ce ai nevoie de mici pauze la birou?

Atunci când nu ai timp de o pauză mai lungă, câteva mici pauze la birou pot avea un efect puternic asupra corpului și a minții tale. Este vorba despre orice activitate de scurtă durată, care ajută la întreruperea monotoniei cauzate de sarcinile care te epuizează fizic sau mental. Cum funcționează aceste pauze? Dă scroll mai jos pentru a afla!

Motivele pentru care ar trebui să iei mici pauze la birou

Acele mici pauze la birou pot dura de la câteva secunde până la câteva minute și implică orice activitate care îți face plăcere – îți poți face o cană cu ceai, te poți întinde puțin pe canapeaua de la birou sau te poți uita la un clip. Deși pauzele acestea sunt de scurtă durată, pot avea un impact semnificativ asupra vieții tale. Studiile au arătat că pot îmbunătăți capacitatea de concentrare a angajaților, pot schimba modul în care își percep locul de muncă și chiar pot ajuta la evitarea problemelor de sănătate care apar în cazul oamenilor care stau la birou toată ziua.

Având în vedere că nu există niciun consens cu privire la durata acestor pauze sau la numărul lor, fiecare angajat ar trebui să experimenteze. Există doar două reguli:

1. Pauzele ar trebui să fie scurte.

2. Pauzele la birou ar trebui să fie voluntare.

Acestea pot fi văzute ca o modalitate de a face față ideii că îți petreci majoritatea zilei la serviciu. Tehnica a fost inventată la sfârșitul anilor ’80 de o echipă de cercetători de la National Institute for Occupational Safety and Health din Ohio și Universitatea Purdue din Indiana. Oamenii de știință au vrut să descopere dacă pauzele mici ar putea crește productivitatea la muncă sau reduce stresul. Participanții care au făcut pauze puțin mai lungi au avut un ritm cardiac mai mic, ceea ce înseamnă că pauzele i-au calmat. De asemenea, sarcinile îndeplinite de aceștia nu au avut nevoie de multe corecții.

După zeci de ani de cercetători, micile pauze de la birou și-au demonstrat eficiența. Pot reduce stresul, crește puterea de concentrare și face munca mai plăcută pentru angajați. Oamenii de știință sunt de părere că o parte esențială a modului de funcționare a pauzelor mici este reprezentată de cât de mult îți place activitatea pe care o faci în timpul pauzelor. Indiferent dacă preferi să citești câteva pagini dintr-o carte, să faci o plimbare de cinci minute sau să te întinzi puțin, productivitatea ta s-ar putea să crească. Același lucru este valabil și în cazul puterii de concentrare.

cariera

Ce întrebări să pui când angajezi pentru poziții remote?

Nu este atât de ușor să intervievezi candidații la telefon, însă există anumite întrebări care te pot ajuta atunci când angajezi pentru poziții remote. Dacă vrei să te asiguri că vei avea cei mai buni angajați în compania ta, nu ar trebui să treci peste aceste întrebări!

Care sunt întrebările care nu ar trebui să lipsească de la interviul de angajare atunci când angajezi pentru poziții remote?

Orice interviu este structurat în 3 părți. Primul stadiu nu ocupă mai mult de 10% din timpul alocat întregului interviu. Este un stadiu important, deși este adesea subestimat de recrutori. În cadrul acestuia, trebuie stabilite raportul și confortul. De obicei, sunt folosite întrebări care sparg gheața, cum ar fi:

– Cum a fost ziua ta până acum?

De asemenea, poți folosi structuri de genul:

– Mulțumesc pentru punctualitate. Aceasta este una dintre calitățile pe care le apreciez cel mai mult la candidați.

– În timpul interviului te voi întreba mai multe despre experiența ta. Sunt interesată dacă există o potrivire între interesele, abilitățile și nevoile tale. Dacă vrei să îmi pui întrebări cu privire la poziția pentru care ai aplicat, în timpul interviului, te rog să o faci.

Corpul propriu-zis al interviului ocupă aproximativ 80% din interviu. În acest timp ar trebui să aduni cât mai multe informații despre candidați și să îi convingi în același timp că ar trebui să facă parte din echipa ta. Când vine vorba despre experiență, poți apela la următoarele întrebări:

– În CV-ul tău ai menționat că ai gestionat cu succes dezvoltarea unei noi linii de produse. Cum a fost măsurat succesul?

– Care a fost natura contribuțiilor pe care le-ai adus echipei de vânzări?

Însă trebuie să afli mai multe și despre disponibilitatea și motivația candidaților. Când vine vorba despre acest subiect, îi poți întreba:

– Care este experiența ta de muncă remote? De ce îți dorești să lucrezi remote?

– De unde vei lucra? Există factori care îți distrag atenția? Îmi poți descrie o zi normală de lucru remote?

– Ce instrumente folosești pentru a gestiona și îndeplini sarcinile remote?

În cea de-a treia parte a interviului, încheierea, care durează 10% din totalul alocat, îi poți mulțumi candidatului pentru timpul alocat interviului. Poți întreba candidatul dacă mai are nevoie de alte informații despre companie sau poziția disponibilă. Explică procesul de angajare încă o dată și informează candidatul cu privire la alte stadii pe care ar trebui să le treacă.

cariera

3 tactici care ajută femeile să obțină jobul mult dorit

Nu sunt multe companii care să aibă un număr de angajate mai mare decât numărul de angajați. Dar această schimbare poate apărea dacă știi să crești, să cultivi și să reții talentul în compania ta. În topul companiilor din Fortune realizat în 2018, doar 6% din managerii a 500 de companii erau femei. Însă există anumite tactici care ajută femeile să obțină jobul mult dorit. Iată care sunt acestea!

Ce tactici ajută femeile să obțină jobul pe care și-l doresc?

1. Încrederea de sine

Femeile nu se evaluează uneori atât de bine pe cât ar trebui. De aceea, nu știu să își vândă abilitățile la un interviu de angajare. Nu vor să spună că au condus un proiect sau că au fost cele datorită cărora succesul companiei a fost posibil, deoarece au impresia că ar părea că se laudă. Preferă să spună că succesul a fost un efort colectiv din parte echipei, chiar dacă a fost datorită lor. Însă trebuie să existe un echilibru. La urma urmei, este un interviu. Dacă tu nu știi să îți vinzi abilitățile profesionale, cine crezi că o va face?

2. Sinceritatea

Femeile nu sunt promovate la fel de des ca bărbații. Există multe motive posibile pentru acest lucru, însă unele dintre acestea pot fi controlate de femei. O modalitate de a-și spori șansele de a fi promovate este să se asigure că managerii cunosc acest interes. Acestea pot să le ceară managerilor să le evalueze poziția în companie și să le spună de ce ar fi nevoie pentru a obține jobul pe care și-l doresc.

Sinceritatea este importantă și în momentul în care femeile își caută un loc de muncă după o perioadă în care nu au lucrat. Indiferent dacă a fost vorba despre un an de îngrijire a nou-născutului, despre șase luni în care au avut grijă de un părinte bolnav sau de doi ani în care au călătorit, candidatele trebuie să fie sincere cu recrutorii când vine vorba despre ceea ce poate părea ca o perioadă lipsă dintr-un CV.

3. Modul în care interacționează cu recrutorii

Relația oricui cu o companie începe în momentul în care este trimisă aplicația. Este o oportunitate perfectă pentru a se face remarcat. Unii recrutori adoră să citească secțiunea cu abilități din partea de jos a CV-ului, deoarece ar putea indica anumite soft skills care pot distinge un candidat de altul. Este importantă conexiunea cu recrutorul, mai ales că inițial este vorba doar despre o discuție la telefon.

cariera

Greșelile de angajare pe care le fac startup-urile

Ca startup, angajații tăi sunt cea mai importantă investiție pe care o faci. Calitatea talentului ar trebui nu doar angajată, ci și păstrată în companie. Iar acesta poate fi un factor determinant când vine vorba despre succesul startup-urilor. Nu toți fondatorii unei companii au experiență în domeniu recrutării. Din cauza acestei lacune, apar greșelile de angajare pe care le fac startup-urile. Iată câteva dintre acestea!

Care sunt greșelile de angajare pe care le fac startup-urile?

1. Nu este cunoscută și înțeleasă misiunea companiei

Fondatorul are o idee destul de cară cu privire la obiectivele sale și la traseul afacerii sale. Cu toate acestea, s-ar putea să fie complicat de pus pe hârtie. Este posibil să fie omise valorile dorite de la o echipă. Iar în momentul în care vrei să mărești echipa dintr-o companie, misiunea și valorile sunt unele dintre cele mai importante aspecte în recrutare. Trebuie să îți dai seama dacă un anumit candidat se potrivește în echipă, iar candidații să decidă dacă se pot integra sau nu. Dacă stabilești misiunea și valorile de la început, orice potențial angajat va înțelege direcția în care vrei să meargă compania. În acest fel, vei avea o echipă ai cărei membri lucrează împreună cu același scop.

2. Nu sunt angajați specialiști

La început de drum, fondatorii se ocupă de mai multe departamente. Dar acest lucru nu înseană că trebuie să angajeze persoane care fac același luru. Poate că managerul de vânzări trebuie să lucreze mai mult cu managerul de marketing. Dar dacă angajezi generaliști în ideea că vor putea conduce mai multe departamente, riști să ajungi să ai angajați care sunt medii la mai multe lucruri, dar nu excelează într-un domeniu anume. Pe măsură ce startup-urile se dezvoltă, acești membri ai echipei nu mai sunt la fel de utili, având în vedere că începi să formezi echipe de specialiști.

Atunci când faci angajări într-un startup, este important să îți dai seama de ce abilități ai nevoie. Și să angajezi persoana care le are.

3. Sunt ocupate prea repede pozițiile disponibile

Totul pare a merge bine, clienții încep să fie din ce în ce mai numeroși, iar afacerea se dezvoltă. Însă presiunea pusă pe membrii echipei crește. De aceea, începi să recrutezi imediat. Însă nu trebuie să te grăbești. Trebuie să te asiguri că potențialii angajați au abilitățile potrivite și o viziune care se potrivește culturii companiei. Dacă omiți aceste criterii, vei avea probleme, când ar trebui să ai o echipă care să definească imaginea companiei.

stiri

Biroul din Italia care a fost desemnat cel mai sănătos loc de muncă din lume

Imaginează-ți că ar exista săli de ședințe cu mingi de echilibru, birouri inundate de lumină naturală, benzi de alergare pe holuri, un restaurant in-house care pregătește mese nutritive, un centru spa și pauze de prânz de două ore. Și toți angajații ar putea profita de toate acestea. Pare imposibil? Nu și pentru biroul din Italia care a fost desemnat cel mai sănătos loc de muncă din lume.

Cum a ajuns un birou din Italia să fie declarat cel mai sănătos loc de muncă din lume?

În urmă cu șapte ani, producătorul de echipamente premium de gimnastică Technogym a deschis un campus de 15 hectare în regiunea Emilia-Romagna din Italia. Numit Technogym Village și declarat de publicația Forbes ca fiind drept cel mai sănătos loc de muncă din lume, acesta reflectă convingerile fondatorului și CEO-ului său, Nerio Alessandri, că investiția în bunăstarea angajaților și într-un stil de viață care prioritizează activitatea fizică, nutriția sănătoasă și abordarea mentală pozitivă reprezintă cu adevărat o investiție inteligentă.

Alessandri, care a înființat compania în garajul său în urmă cu 36 de ani, are în vedere un studiu realizat în 2017 de World Economic Forum, care sugerează că fiecare dolar investit în programele de wellness ale companiei are ca rezultat un câștig de 4 dolari, datorită creșterii productivității, creativității și motivației. Alessandri nu crede în sentimentul ciudat de a face exerciții și de a împărți un vestiar cu colegii. Bazându-se pe experiența companiei Technogym care a proiectat aproximativ 10.000 de centre de wellness coporatiste în întreaga lume, acesta susține că exercițiile alături de colegii tăi și de șef reprezintă o modalitate bună de a îmbunătăți comunicarea în cadrul companiei.

În afară de campusul modern și de o serie de programe gratuite de wellness, cum ar fi activități de fitness, cursuri de management al stresului, meditație și examene fizice anuale, cel mai bun lucru cu privire la Technogym Village poate fi atitudinea sa temperată față de exerciții. Un exercițiu în grup la locul de muncă este o activitate distractivă, care nu ar trebui să fie obligatorie pentru niciun angajat. Forma fizică sănătoasă nu este o datorie a membrilor echipei, dar este stimulată în cadrul Technogym Village, angajații devenind mai activi și mai motivați să facă mișcare.

Alessandri speră că abordarea companiei în ceea ce privește sănătatea angajaților să inspire alte organizații să facă același lucru. Programele de wellness nu necesită neapărat exerciții complexe sau pauze mai lungi. Acțiunile simple, cum ar fi încurajarea angajaților să folosească scările în loc de lift sau existența vestiarelor și dușurilor la birou pentru a încuraja oamenii să meargă pe bicicletă până la muncă ar putea fi un pas important.

Sursă: https://qz.com

cariera

Cum să îți dai demisia cu grație

Ai căutat locuri de muncă, ți-ai trimis CV-ul, ai fost la interviuri și ai negociat salariul. În cele din urmă, ai acceptat o propunere pentru un nou loc de muncă. Felicitări! Ești sigur că poziția este potrivită pentru tine și abia aștepți să începi. Mai ai de făcut un singur lucru: să-ți dai demisia de la locul de muncă actual. Și probabil că este o discuție pe care nu vrei să o porți, dar trebuie. Iată câteva sfaturi care te ajută să îți dai demisia cu grație!

Ce ar trebui să știi dacă vrei să îți dai demisia cu grație?

Acea perioadă de așteptare până la începerea unui loc de muncă este interesantă, dar s-ar putea să te gândești și la părțile mai puțin plăcute: despărțirea de angajatorul actual. Este important să te gândești la modul în care îți dai demisia. Managerii și colegii s-ar putea să își aducă aminte cum ai plecat la fel de vivid precum perioada de timp petrecută luccrând acolo. Uneori, această impresie finală are o importanță mai mare. În unele sondaje, mai mult de 80% dintre managerii de resurse umane au declarat că modul în care o persoană demisionează are un efect semnificativ asupra oportunităților sale profesionale viitoare. O impresie bună este la fel de importantă atunci când părăsești o poziție precum momentul în care te prezinți la următorul loc de muncă. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți dai demisia cu grație!

Asigură-te că ai altă ofertă sau un alt plan

Înainte de a-i spune managerului că pleci, asigură-te că ai trecut peste toate etapele administrative de la noua companie și că ai o ofertă sigură.

Scrie o scrisoare de demisie

Aproape sigur ți se va cere să scrii o astfel de scrisoare după ce anunți că vrei să îți dai demisia, așa că îți poți face o favoare și o poți redacta înainte de a te întâlni cu managerul. O scrisoare de demisie poate fi utilă și atunci când anunți, fiind un script pe care îl folosești.

Exersează ce vei spune

Cu scrisoarea de demisie în mână, repetă ce intenționezi să îi spui managerului tău. Cel mai bine este să fii direct, chiar dacă ai emoții. Un avans lung va crea un moment incomod pentru tine și pentru șeful tău. Ar trebui să îi mulțumești șefului tău că și-a făcut timp să stea de vorbă cu tine, dar că ai acceptat un job la altă companie și că poți sta în preaviz o anumită perioadă de timp. De asemenea, poți spune cât de mult apreciezi oportunitățile care ți s-au oferit la locul actual de muncă.

Pregătește-te pentru orice reacție din partea managerului tău și repetă răspunsul pentru fiecare! În timpul întâlnirii, ascultă reacția managerului! Dacă ai repetat răspunsurile potențiale, poți să fii sigur că ești pregătit pentru orice s-ar întâmpla. Este important să ai răspunsuri și pentru eventualele întrebări pe care ți le va pune managerul actual. Cel mai bine este să spui că este timpul să te îndrepți către o nouă poziție și noi provocări. Un răspuns pozitiv și scurt te poate salva de la o conversație extinsă care s-ar putea transforma rapid în ceva negativ și care ar putea deteriora relația pe care o ai cu managerul tău.

stiri

Cursul de fericire de la Yale este disponibil gratuit pe internet

Se spune că fericirea este contagioasă. Iar cel mai popular curs de la Universitatea Yale este cel la care s-au înscris 1.200 de studenți și se numește „Psychology and the Good Life” (Psihologie și Viața Bună). Iată ce ar trebui să știi despre cursul de fericire de la Yale!

De ce ar trebui să urmezi cursul de fericire de la Yale?

Cursul de fericire al lui Laurie Santos este foarte cunoscut în campusul Universității Yale, acesta oferind sfaturi practice cu privire la cum ar trebui să îți alegi o carieră potrivită pentru propria persoană și cum să separi interesele care îți aduc satisfacție de cele superficiale. Există o versiune extinsă a cursului, care a fost filmată în casa lui Santos și care este disponibilă gratuit pe internet, ca parte a unei serii de seminarii pe tema științei bunăstării. Cursuri de fericire există peste tot în Statele Unite. Factorii, cum ar fi controversele politice din țară și atenția acordată afecțiunilor mintale declanșate de stresul din universitățile elitiste, nu sunt greu de înțeles.

Santos a declarat că mesajul de la baza cursului său rezonează cu studenții și poate cu oamenii de toate vârstele care se străduiesc să combine mediul academic și profesional cu satisfacția în viață și conexiunile sociale. Președintele Universității Yale, Peter Salovey, a declarat că elevii caută sensul vieții. Numărul mare de studenți care urmează cursul de fericire sugerează cu siguranță acest lucru.

Poți urma cursul de fericire aici: https://www.coursera.org/learn/the-science-of-well-being

Sursă: https://qz.com

stiri

Băncile din Londra vor absorbi poluarea

Există multe companii care vorbesc despre proiecte inovatoare ce pot schimba lumea, dar doar câteva dintre acestea și fac ceva în această privință. Vestea bună este că băncile din Londra vor absorbi poluarea. Iată mai multe despre acest proiect!

Cum vor putea absorbi poluarea băncile din Londra în același mod precum copacii?

În Londra s-a apelat la o soluție funcțională pentru a diminua poluarea urbană. O singură bancă și filtrul său pentru poluare are capacitatea de curățare a aerului pe care o au 275 de copaci, în timp ce ocupă doar 1% din spațiul necesar pentru a planta atât de mulți copaci.

Ideea provine de la un startup german, care a instalat astfel de bănci și în alte orașe din lume, acum ajungând în Londra. Prima astfel de bancă a fost plasată pe strada Galsshouse, în apropiere de Picadilly Circus, una dintre cele mai faimoase locații din Londra. Nivelul de poluare a aerului din Londra depășește în mod constant nivelul anual agreat încă din primele săptămâni ale fiecărui an.

Cum funcționează această bancă? Este mai mult decât o bancă, este o combinație de mușchi și plante care îndepărtează organic praful și dioxidul de azot. De asemenea, dispune de un sistem de monitorizare integrat care verifică, printre altele, nivelul de poluare, temperatura aerului și calitatea apei și este echipat cu panouri solare pentru a se susține singur.

Deși startup-ul german nu poate rezolva singur problema poluării din Londra, este un pas în direcția cea bună. Nu există o soluție simplă. Pe lângă munca dusă pentru a reduce emisiile de carbon de la clădiri și numărul de mașini de pe străzi, este important și să fie testate noi tehnologii. Compania germană speră că acesta este doar începutul pentru tehnicile de combatere a poluării. Alte orașe vor urma exemplul și se vor alătura și altor zone urbane din întreaga lume care utilizează tehnologii inovatoare pentru combatarea poluării.

Sursă: https://mymodernmet.com